|
0007060012 |
Eines de Google per a l'aula: ofimàtica, aula virtual, formularis |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
16/11/2020 - 16/12/2020 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les eines digitals compartides, com ara el G-Suite de Google (un servei de Google que proporciona diversos productes o aplicacions: correu, documents, presentacions sota un domini personalitzat) són actualment el dia a dia de la nostra feina. La tradició dona lloc a les múltiples xarxes d’informació entre docents i alumnes. En aquests moments les plataformes amb diverses aplicacions del sector educatiu són l’avantguarda de les TIC en un centre, sigui de primària o de secundària. La majoria de centres educatius tenen G-Suite com a plataforma missatgera i de treball cooperatiu entre professorat, alumnat i centre. Tenen moltíssimes utilitats i en aquest curs les descobrirem junts.
Amb aquesta formació hem de ser capaços de poder augmentar la nostra eficiència, aconseguir una major participació de l’alumnat i la col·laboració en línia de tot el centre.
Aquest curs va dirigit a tots aquells que volen aconseguir més rendiment amb les eines digitals que proporciona Google.
|
| |
Objectius |
Compartir el nostre treball amb altres docents i alumnes.
Crear i gestionar la nostra aula virtual amb Classroom, una aplicació que ens permet simplificar les funcions del docent, distribuint les tasques així com avaluar-les.
Conèixer totes les possibles utilitats del Classroom.
Analitzar els diferents usos del G-Suite, observant aquelles necessitats digitals del dia a dia d'un docent i aplicant el programari necessari en cada ús.
Generar nous reptes en les nostres classes diàries.
|
| |
Continguts |
Presentació del curs i distribució del nou compte de Gmail corporatiu.
Observació de les aplicacions del G-Suite: full de càlcul, presentacions, documents, formularis, aula virtual, Web/blog, contactes, mail,... el concepte bàsic del treball compartit.
El Drive: com crear el nostre centre de treball d’arxius.
Ús de les aplicacions ofimàtiques de Google: diapositives, fulls de càlcul i documents. Possibles complements que ens fan més fàcil la nostra feina.
Google Classroom: practicar i estimular l’aprenentatge actiu publicant tasques, lectures o vídeos. Controlar si han acabat els alumnes, en quina situació es troben i connectar-se directament amb els pares o tutors.
L’agenda: compartir el calendari i veure com surten les nostres proposicions automàticament.
El correu: crear grups de treball i enviar correus de forma massiva. Incorporar arxius per millorar l’aprenentatge.
El Sites: de la creació d’una pàgina web a la reflexió metacognitiva o blog personal o de cicle.
Altres aplicacions que ens ajudaran a millorar la nostra aula: formularis, YouTube...
|
| |
Observacions |
Amb el suport de
|
| |
Formador/a |
Francesc Roig Adell
|
| |
Avaluació |
Els criteris per definir l’aprofitament se centraran en la participació en els diferents fòrums, reflexió, producció i aplicació a l’aula o al centre dels continguts treballats, i també la participació en les connexions amb Hangouts, que són de caràcter obligatori.
|
| |
Requisits de certificació |
Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|
|